Search
Close this search box.

دولت آفریقای جنوبی به دنبال استراتژی راه اندازی پرینتر سه بعدی جدید برای رقابت در بازار جهانی

پرینتر سه بعدی به عنوان یک تکنولوژی تولید در حال ترقی است. کشورهایی از سر تا سر جهان به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستند تا بتوانند برتری خود را حفظ کنند.اخیراً ،آفریقای جنوبی به کشور هایی که به دنبال استراتژی افزایش تولید هستند ملحق شده است . این استراتژی توسط بخش علوم پایه و تکنولوژی آفریقای جنوبی معرفی شده است ، که این بخش در تلاش است تا جدیدترین تکنولوژی های تولید را معرفی و سپس بر روی آنها سرمایه گذاری کند.

این استراتژی جدید تولید افزایشی با هدف تثبیت موقعیت آفریقای جنوبی و معرفی این کشور به عنوان رقیب جهانی از طریق ، تکولوژی پرینتر سه بعدی و شناسایی بازار رقابتی در آینده و فرصت های تولیدی ، معرفی شده است.این برای اولین بار نیست که این کشور از مزایای پرینتر سه بعدی استفاده میکند ، به هر حال ، این کشور آفریقایی در دو دهه گذشته بر روی این تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است . طبق آمار بخش علوم پایه و تکنولوژی ،بخش دولتی آفریقای جنوبی در مجموع 358 میلیون راند(24.75 میلیون دلار) بر روی بررسی چگونگی افزایش و توسعه تولید تا سال 2014 سرمایه گذاری کرده است. با هدف نو آوری در این استراتژی ،بخش علوم پایه و تکنولوژی ،30.7 میلیون راند (2.12 میلیون دلار)به صورت مشترک به بخش تحقیق و توسعه برای پیشرفت ،نوآوری و زیر سازی تکنولوژی پرینتر سه بعدی اختصاص داده است.

گاوس ویلیمز – مدیر تولیدات پیشرفته  بخش علوم پایه و تکنولوژی – در تلاش است تا با شناساندن این تکنولوژی به عنوان چهارمین عامل انقلاب صنعتی، آن را ترویج دهد . نه تنها این تکنولوژی برپایه مصرف فیلامنت برای نمونه سازی و تولیدات پیشرفته مناسب است بلکه همانطور که خود ویلیامز میگوید : « این تکنولوژی دیجیتال در کنار دیگر تکنولوژی های نسل چهارم انقلاب صنعتی نظیر پایگاه پردازش داده ها ،اینترنت صنعتی اشیا ، امنیت سایبری و روبات های خودکار قرار میگیرد ».

دولت آفریقای جنوبی به دنبال استراتژی راه اندازی پرینتر سه بعدی جدید برای رقابت در بازار جهانی

برنامه تولید افزایشی یا پرینتر های سه بعدی که توسط بخش علوم پایه و تکنولوژی حمایت می شود ، بر روی پیش برد تکنولوژی پرینتر سه بعدی به سمت ، ایمپلنت های پزشکی تیتانیومی و قطعات هوایی و فضایی تمرکز کرده است . این استراتژی به ترویج استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در بخش های مختلف کمک میکند .

« سرمایه گذاری آفریقای جنوبی در این زمینه در سطح جهانی قابل تأمل است ، هم چنین این کشور با پتانسیل بالا در زیر بخش هایی از برنامه پرینتر های سه بعدی مانند : کاربرد های هوا و فضا و وسایل پزشکی و دندانپزشکی و ایمپلنت شرکت کرده است » ، گفته شده در بیانیه بخش علوم پایه و تکنولوژی .

به علاوه ، کوتاه تر شدن زمان در بخش های تولید سنتی در ابتدا به افزایش تولید این کشور کمک می کند و هم چنین امکان ، افزایش پیچیدگی ساختاری هر قسمت ، آزادی در طراحی ،استفاده از ابزار های کمتر و سفارشی سازی و تولید قطعات را در گستره ی وسیعی می دهد .

از میان مؤسسات موجود ، مشارکت در برنامه تولید افزایشی یا پرینتر های سه بعدی از اهداف دانشگاه تکنولوژی وال است که توجه ویژه ای به قالب سازی و ریخته گری دارد . دانشگاه استلن بوش و دانشگاه مرکزی به منظور سرعت بخشیدن به نمونه سازی و تولید با همکاری بخش پزشکی به دنبال توسعه در در مواد اولیه نظیر فلز و پلاستیک در زمینه پرینتر سه بعدی هستند.

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *