Search
Close this search box.

استفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرو

ربات های ساخته شده با استفاده  از پرینترهای سه بعدی در پروژه رباتِ کنترل با دستِ زیرو،  به زندگی ما می آیند.

تک استارت آپ زیرو که مقر آن در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا می باشد، در وبسایت Indiegogo کمپینی را به راه انداخته تا نخستین کیت ربات کنترل شونده با دست را عرضه کند. این کیت ماژولار با هدف واردسازی خلاقیت پرینتر های سه بعدی در زندگی انسان، ساخته شده است و توانسته که 30000 دلار سرمایه لازم برای این پروژه را کسب کند.

می توان گفت که پدیده تشخیص حرکت و اشاره، تاکنون در هر وسیله الکتریکی مصرفی که معرفی شده است، توانسته موفقیت مورد نطر را کسب کند. جمعیت زیاد استفاده کنندگان از کنسول بازی نینتندو وی، نشان از این دارد که در یک محصول درست، کاربران از اینکه با دست و بدن خود، به عنوان یک کنترلر کار نمایند احساس رضایت می کنند. اما در “وی” انبوهی از کاربرد های بی فایده وبکم و گوشی هوشمند و بسیاری امکانات نهفته دیگر وجود دارد که به درد سطل آشغال تکنولوژی میخورند.

استفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرواستفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرواستفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرواستفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرو

یکی از روش های تشخیص حرکت و اشاره که تاکنون برای بسیاری از مردم قابل تصور است، در تریلر فیلم ” گزارش اقلیت” در سال 2002 با بازی تام کروز نمود پیدا می کند؛ هنگامی که او سعی دارد بر مشکل جبرگرایی غلبه کند. این فیلم بسیاری از مسایل بغرنج فلسفی را نمایش می دهد، اما در کنار اینها صحنه ای خاطره انگیز را به نمایش می گزارد که در آن تام کروز، با پوشیدن دستکشی فوق مدرن، سعی در کنترل چند نوع از پروژه های کامپیوتری دارد. این دستکش های سیم دار که به دستکش سایبری نیز معروفند، از دهه 1970 در بسیاری از کاربرد های زندگی مورد استفاده قرار گرفته اند اما به گفته “زیرو یو آی” هرگز برای کنترل یک رباط به کار نرفته اند.

با توجه به نیاز بازار، استارت آپ زیرو در سال 2013 فعالیت خود را آغاز نمود. اعضای تیم این پروژه، چند نمونه اولیه از این محصول را در سال 2014 تولید کردند، ومدل کاربر پسند و اقتصادی این محصول، به لطف کمپین سایت Indiegogo ، در آینده ای نزدیک به بازار عرصه خواهد شد. این کیت با چند ماژول عملگر با ابعاد 3.81×2.95×1.35  اینچی(تعداد این ماژول ها بسته به مدلی از دستگاه است که شما انتخاب نموده اید) که هریک با یک پردازند ه32 بیتی، درگاه ارتباطی وای فای و یک موتور 90 rpm تجهیز شده اند. این ماژول ها را می توان به انواع ربات ها- چه با تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده باشند و چه نه- متصل کرد و میتوانند عملکرد چرخ، و مفصل و دیگر اعضای محرک را سامان دهند.

برای کنترل این ربات، مطابق با عملکرد دست و پای تام کروز در فیلم، شما می باست یک دستکش هوشمند را بپوشید. این دستکش که در کیت این محصول موجود می باشد، به یک سنسور خمیده انعطاف پذیر و یک واحد اندازه گیری 5 محوره اینرسیایی، پردازنده 32 بیتی و درگاه وای فای مجهز است. این دستکش قادر است تا با استفاده از برنامه کاربردی موبایلی که برای این کیت تهیه شده، برای کنترل هر کدام از ماژول ها برنامه نویسی شود. این دستکش هوشمند به هفت حرکت متفاوت دست حساس بوده و درجه کنترل مناسبی به کاربران ربات ها ارائه میدهد و زمان بازی آن با توجه به قدرت بازی، در حدود 4 ساعت است. هر کدام از ماژول ها زمان بازی 7 ساعته دارند.استفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرواستفاده از پرینترهای سه بعدی در پروژه ربات کنترل با دست زیرو

اگرچه طراحی اصلی پروژه زیرو برای ربات های ساخته شده با استفاده از پرینتر های سه بعدی بوده است ، اما می توان ازین ربات ها برای اسباب بازی های موجود و نیز ابداعات ساخته شده با سایر تکنولوژی ها نیز استفاده کرد. جالب است که تکنولوژی پرینتر سه بعدی، این استارت آپ را در زمینه های دیگری هم یاری کرده است که یکی از آن ساخت ربات با استفاده ازین تکنولوژی برای بهینه کردن زمان و هزینه است.

تصویر متحرک ربات کنترل با دستکش زیرو (بدلیل حجم فایل کمی برای بارگزاری تصویر متحرک صبور باشید.)
تصویر متحرک ربات کنترل با دستکش زیرو (بدلیل حجم فایل کمی برای بارگزاری تصویر متحرک صبور باشید.)

 

ارزان ترین کیت زیرو که درسایت موجود می باشد در حدود 149 دلار قیمت داشته که شامل دستکش هوشمند، دو ماژول، اپ مخصوص تلفن های هوشمند و قسمت های سرهم بندی “زیرو تریک” می باشد. مدل های دیگری نیز ازین کیت وجود دارد که گرانترین آن 1749 دلار قیمت داشته و شامل 10 عدد کیت می شود(40 ماژول و 10 دستکش). زمان تحویل تمامی مدل ها در اوایل سال 2017 می باشد.

 

منبع: + / ترجمه اختصاصی توسط شرکت پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *