Search
Close this search box.

پروتزهایی برای حیوانات با روش پرینتر 3 بعدی

Novel Fitzpatrick یک دامپزشک بسیار قهار (Supervet) می گوید:«حیوانات بهتر از انسان ها می توانند پروتزهایی که پرینتر 3 بعدی تولید می کند را دریافت کنند.»

نوول فیتزپاتریک، که به واسطه ی برنامه ی eponymous کانال 4 به عنوان یک دامپزشک قهار (Supervet) شناخته شده است، یکی از بزرگترین طرفداران تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای ارتقا زندگی حیوانات است. تا بدینجا که مشاهده شده است، جراحان به نام انگلستان، تعداد زیادی جراحی های شگفت انگیز و معجزه گونه ای را بر روی گربه ها و سگ های افراد انجام داده و از پروتز و ایمپلنت های 3 بعدی استفاده کرده اند. در حال حاضر، این دامپزشکان معروف از فیلد درمان حیوانات فراتر رفته و به پزشکان و مسولین درمانی اصرار می کنند که اجازه دهند تا از تولیدات پرینتر 3 بعدی برای انسان نیز استفاده شود.

پروتزهایی برای حیوانات با روش پرینتر 3 بعدی

اخیرا، یک هشداری مبنی بر اینکه اکنون چه تغییراتی صورت گرفته چاپ کرد، و در آن بیان کرد که حیوانات پروتزهای بهتری نسبت به انسان ها دریافت می کنند و این به دلیل تکنولوژی ابداع و هنر پرینتر 3 بعدی می باشد. دامپزشکانی که تعداد زیادی از لباس ها و پروتزهای مورد نیاز حیوانات را تولید می کردند و به آنانی که شانس کمی داشتند کمک می کردند، باور دارند که تکنولوژی مورد نیاز برای انسان ها نسبت به حیوانات، بسیار متفاوت نمی باشد.

در سخنرانی که در The Hay Litrerary Festival داشت، بیان کرد: «من نامه های بسیار از بیمارانی داشتم که با من تماس میگرفتند و درخواست داشتند تا روی آنها عمل جراحی انجام دهم، ما این توانایی را داریم تا ایمپلنت های پوشیدنی تولید کنیم. ما می توانیم به صورت سه بعدی در یک چارچوب مکانیکی و بیولوژیکی تولید کنیم که برای انسان ها قابل استفاده نمی باشد.»

برای اینکه بتواند بین روش های درمانی انسان و حیوان راهی پیدا کند، فیتزپاتریک The Humanimal Trust را یافته است که در انگلستان بنا شده تا به صورت همزمان بتواند مزایای درمانی انسان ها و حیوانات را ارتقا دهد. با کمک این، او امیدوار است که بتواند نوسانات مردم، مردم و مراکز درمانی را کنترل کند. وقتی که آنها قانع شدند، تغییرات بنیادی مورد نظر او در سیاست دولت نیز دنباله ی آن خواهد بود.

پروتزهایی برای حیوانات با روش پرینتر 3 بعدی

دکتر اینگونه بر عقیده ی خود پافشاری کرد که: « در مسابقات پاراالمپیک حتی یک نفر نیز نمی باشد که با پروتز شرکت کرده باشد و من گارانتی می کنم که تا 20 سال آینده نیز نمونه ی مشابه اش پیش نیاید، ما می توانیم این کار را فردا آغاز کنیم، البته اگر بتوانیم تعداد کافی جراح و MHRA در یک اتاق و البته من داشته باشیم. هیچ احساسی با ارزش تر از این نیست که احساس کنی گروهی از جراحان بالاخره در می یابند که تو از تکنولوژی بالاتری نسبت به آنها برخوردار هستی. شما می توانید مرزها را هرچه بیشتر با یک سگ گسترش دهید.»

نوع آوری و ابداع این تکنولوژی دامپزشکی در اوایل سال، تیترهایی را با مضمون مسولیت اخلاقی در برابر انتخاب نجات حیوان شما، به وجود آورده است. همانطور که او توضیح داد،  تنها در صورتی حیوانات را درمان می کند که دریابد حیوان می تواند پس از درمان از کیفیت بالای زندگی برخوردار باشد. البته، ممکن است این مساله مانند یک قرص تلخ برای صاحبان حیوان باشد که نمی توانند آن را فرو دهند، ولی فیتزپاتریک توصیه می کند که گاهی اوقات این خودخواهی محسوب می شود که یک حیوان را با داشتن شرایط خیلی بد زیستی، زنده نگاه داریم.

علیرغم مشکلات و مسائل اخلاقی که در این قضیه دخیل هستند، هیچ اعتراض معناداری به روش درمان و استفاده از پرینتر سه بعدی در جراحی دانپزشکی – به عنوان یک شیوه پیشرو – به وجود نیامده است.

این که آیا آنها بر زندگی انسان ها تاثیر می گذارند و یا وارد نظام پزشکی انسان ها شود، هنوز نامعلوم می باشد. ولی از آنجاییکه تولیدات پرینترهای 3 بعدی به صورت یک علم قابل رشد در صنعت پزشکی در سراسر جهان مطرح می باشد، ما همچنان نسبت به اینکه به عنوان یک تکنولوژی اصلی برای پروتزهای قابل استفاده برای حیوانات و انسانها استفاده شود، خوشبین هستیم.

 

منبع: + / ترجمه اختصاصی شرکت پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *