Search
Close this search box.

چگونه پرینتر 3 بعدی، زندگی و فضا را متحول میکند – قسمت اول

پرینت 3 بعدی که همچنین نمونه سازی سریع نیز گفته می شود، بالاخره در مسیر اصلی خود گام برداشته است. شرکت های زیادی نسخه های خانگی از ماشین هایی را تولید می کنند که از طرح کامپیوتری و پلاستیک اکسترود برای ساختن اشیا استفاده می کند در حالی که این کار زمانی به شرکت های طراحی محدود بوده است.

در فضا، توانایی تولید قطعات توسط پرینتر سه بعدی به این معنی است که برای ماموریت های طولانی دیگر نیازی نیست تا قطعات و لوازم زیادی را به همراه ببرند، بلکه فقط لازم است تا مواد اولیه خام را به همراه داشته باشند. این داستان، تعمیرات و تحقیقات را بسیار آسان تر می کند.

چگونه پرینتر 3 بعدی، زندگی و فضا را متحول میکند - قسمت اولآقای John Homick ، وکیل مالکیت معنوی و شریک Finnegan, Henderson, Farabow, Garrett & Dunner, L.L.P می گوید، از آنجاییکه تکنولوژی بسیار همه گیر شده است، فرآیند پرینت کردن، به صورت پایه ای سیستم تولیدات محصولات برای مردم را بر روی زمین و فضا تغییر داده است. Homick به تازگی کتابی را چاپ کرده است با عنوان “پرینتر 3 بعدی، دنیا را جذاب تر می کند (3D Printing Will Rock the World)”. (CreateSpace independent publishing platform, 2015)

در مطلب دیگری که وی منتشر کرده با عنوان “پرینتر 3 بعدی، راه ما تا ستارگان”، وی بیان کرد که NASA پیشتر با پرینتر 3 بعدی آزمایش های خود را انجام داده است. آژانس، طرح یک آچار را از مرکز خدمات عملکردی Huntsville در NASA به ایستگاه فضایی که یک پرینتر 3 بعدی داشته است، ایمیل کرد و این آچار با موفقیت پرینت شد. شرکت Made in Space، کمپانی که پرینتر 3 بعدی مخصوص فضا طراحی می کند، بیان کرد که این ماشین می تواند یک سوم قطعات مورد نیاز ایستگاه را دوباره تولید کند. در این حین، شرکت هایی مانند Aerojet Rocketdyne، در زمینه ی پرینت 3 بعدی فلزات نیز آزمایشاتی انجام داده است که توانستند بخش هایی از موتور راکت را بسیار سریع تر و به صرفه تر از روش های سنتی تولید کنند.

چگونه پرینتر 3 بعدی، زندگی و فضا را متحول میکند - قسمت اولHomick همچنین در کتب جدیدش، تعدادی از پیشرفت های مرتبط با برنامه های فضایی پرینتر 3 بعدی را مطرح کرده است، مانند پتنت برنامه بویینگ برای پرینتر 3 بعدی که در هر هواپیمایی میتواند پرینت کند. معمولا، یک پرینتر 3 بعدی محصول خود را لایه لایه تولید می کند، و نیاز به مقداری جاذبه دارد. طراحی بویینگ می تواند در هر جهتی پرینت کند و قطعات و اجزا را به صورت معلق در آورده و سپس توسط امواج مغناطیسی یا ماوراصوت، کنار هم قرار داده و تولید را آغاز می کند. همچنین دستگاهی، امکان تولید را در محیط هایی که میکرو جاذبه بوده -مانند مدار زمین یا سفرهایی مربوط به مریخ -، فراهم می کند. در ادامه وبسایت space.com با Hornick در مورد کتابش و آینده پرینت سه بعدی صحبت کرده است.


از مردم انتظار دارید که بعد از خواند کتاب شما چه چیزی را بدست آورند؟

این از خوبی یک کتاب است که به مردم آموزش میدهد، تکنولوژی در حال حاضر در کدام نقطه قرار دارد. عموم مردم  بر این باورند که پرینتر های سه بعدی ماشین هایی هستند که سر مجسمه های کارتونی را می سازند. من همچنین میخواهم که به صنایع مختلف در مورد پرینتر سه بعدی آموزش هایی بدهم، که این تکنولوژی به تنهایی اهمیت آن را دارد که در مورد مزایا و یا مضرات آن فکر کنیم.

 

 

منبع: + / ترجمه اختصاصی از شرکت پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *