Search
Close this search box.

پزشکان کره ای موفق به پرینت سه بعدی ایمپلنت لگن شدند

پزشکان کره ای موفق به پرینت سه بعدی ایمپلنت لگن شدند، این هفته دکتر شن تونیا استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه یونسی کره جنوبی، موفق به پرینت سه بعدی لگن برای یک دختر نوجوان مبتلا به رایج ترین نوع سرطان استخوان شد. یک درمان ساده برای سرطان استخوان وجود دارد و آن این است که تومور نزدیک استخوان را به طور کامل حذف کرد. در ابتدا، دکتر تونیا برای کار با اشعه تومور شناسی و رشته تخصصی استخوان شناسی برای عمل جراحی برنامه ریزی کرد. با این حال به دلیل سن کم بیمار، این تیم به رهبری دکتر تونیا به این نتیجه رسیدند که روش های سنتی برداشتن تومور سرطان استخوان برای یک نوجوان مضر خواهد بود و ممکن است بر تحرک و پویایی او تاثیر گذارد.

در عوض دکتر تونیا تصمیم به اجرای تکنولوژی پرینت سه بعدی گرفت و برای اولین بار ایمپلنت لگن را به صورت پرینت سه بعدی در کره جنوبی ساخت. با توجه به پرینت سه بعدی لگن، کل ساعات عمل از 8-9 ساعت به 6 ساعت کاهش یافت و بیمار بسیار سریعتر نسبت به دیگران از عمل جراحی بهبود یافت.

پزشکان کره ای موفق به پرینت سه بعدی ایمپلنت لگن شدند

پزشکان کره ای موفق به پرینت سه بعدی ایمپلنت لگن شدنددکتر تونیا گفت: ” ستون فقرات بیمار به نظر می رسد عملکرد درستی دارد، تشکر از ایمپلنت پروتز سفارشی. بیمار به سرعت بهبود یافت و شکل ستون فقرات بیمار حفظ شده است.”
این مورد دومین استفاده مهم از تکنولوژی پرینت سه بعدی بوده است زیرا توسعه پرینت سه بعدی پروتز لگن تیتانیومی در نوامبر 2014 اتفاق افتاد. مزایای استفاده از پروتز پرینت سه بعدی یا برش در حین عمل جراحی، انعطاف پذیری و قابل تنظیم بودن آن است. در عملیاتی مانند حذف تومور یا جایگزینی که به حداقل 8 ساعت زمان نیاز می باشد، زمان عملیات بسیار مهم و حیاتی است. ایمپلنت های پرینت سه بعدی به جرحان برای ایجاد بخشی از بدن به طور مناسب که نسبتاً آسان در جایگزینی هستند کمک کرده و در نتیجه زمان عملیات را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
منبع: +

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *