Search
Close this search box.

جایگاه پرینتر 3 بعدی در دنیا کجاست؟ (بخش اول)

در این مقاله به موضوع “جایگاه پرینتر 3 بعدی در دنیا کجاست؟” می پردازیم. سرمایه گذاری هایی از سوی کشورها و کمپانی ها در زمینه پرینتر 3 بعدی روز بروی در حال تغییراست. تکنولوژی ساخت افزایشی نه تنها به بخش های بسیاری نفوذ  کرده است، بلکه باعث ایجاد یک دنیای تقلید گونه نیز می شود. بسیاری از کشورهای نو ظهور، ساخت افزایشی را به عنوان راهی برای همراهی “کشورهای صنعتی” در نظر میگیرند. از آنجا که صنعت به شدت در حال رشد می باشد، تمام کشورها برای سرمایه گذاری در زمینه ی پرینتر 3 بعدی علاقمند هستند. ما در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه هر کشور می تواند در چارچوب سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در زمینه ی تکنولوژی ساخت افزایشی،به صورت جدی پررنگ باشد.

سازمان مالکیت معنوی جهانی (The World Intellectual Property Organization (WIPO)) در گزارش مالکیت معنوی جهانی مربوط به سال 2015 بیان کرد که تمام Patent ها در زمینه های نوظهور پرینتر 3 بعدی، رباتیک، و نانوتکنولوژی از سال 1995، تقریبا 75 درصد آن توسط ژاپن، آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، و کره جنوبی پر شده است. همچنین این گزارش می افزاید که کشورهای رده بالا در زمینه ی پرینتر 3 بعدی بیشتر درگیر هستند.

 

صنعت پرینتر 3 بعدی در حال رشد است

پارامترهای زیادی نشان می دهد که رشد صنعت با افزایش سرمایه گذاری ترکیب شده است. در حقیقت، باتوجه به آنالیز شرکت داده های بین المللی (IDC)، درآمد جهانی از بازار پرینتر 3 بعدی تا حجم عظیم 35.4 بیلیون دلار تا سال 2020 خواهد رسید. با درآمد سال 2016 که انتظار میرود به 15.9 بیلیون دلار برسد، به نظر می رسد که صنعت در 5 سال آینده تقریبا دوبرابر می شود. به طور کلی، ترکیب رشد سالیانه برای بازار جهانی، در طول دوره پیش بینی شده از 2015 تا 2020 تقریبا رقم تحسین برانگیز 24.1 درصد می باشد.

 

کشورها در زمینه پرینتر 3 بعدی سرمایه گذاری می کنند

به دلیل توسعه این صنعت، تکنولوژی پرینتر 3 بعدی برای امنیت ملی، جغرافیای سیاسی و دیگر جنبه های حساس ارتباطات درون کشوری جهانی و تعاملات، نیز پیامدهایی را به دنبال دارد. ما اخیرا، کشورهای بسیار را مشاهده کرده ایم که بر روی پروژه ها و برنامه های پرینتر 3 بعدی سرمایه گذاری می کنند.

 

کشور آمریکا اولین محسوب می شود

برای مثال، آمریکا، 8 میلیون دلار به UDRI برای R&D تولید افزایشی (پرینت سه بعدی) برای حمایت از تلاش های نیروی هوایی در زمینه امنیت و ثبات موثر، هدیه می دهد.

 

در مورد سرمایه گذاری پرینتر سه بعدی در اروپا چطور؟

کشور آلمان، فعال ترین کشور اروپایی در زمینه ی سرمایه گذاری در پرینتر سه بعدی، با استراتژی ساخت افزایشی در ایجاد لینک بین علم و صنعت می باشد. 3.4 میلیون پوند کمک هزینه پروژه ها، از طریق دولت آلمان فراهم شده تا صنعت کمک هزینه اضافی را تطابق دهد.

کشور انگیس نیز همینطور، یک سرمایه گزاری قابل توجهی در تعدادی از بخش های صنعت کرده است. دولت انگستان تقریبا مبلغی برابر با 30 میلیون پوند با تطابق صنعت برای دوره ی 7 ساله به منظور توسعه تکنولوژی هوافضا سرمایه گذاری کرده است.

باتوجه به IDC، اروپای مرکزی و شرقی (CEE) بیش از 917میلیون دلار را در زمینه سخت افزار پرینتر 3 بعدی، نرم افزار و مواد اولیه امسال سرمایه گذاری می کند. با توجه به گزارش کمیسیون EU، بیشتر کشورهای اروپایی از طریق ساختار متفاوت سرمایه گذاری می کنند.

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *