Search
Close this search box.

کیت های آناتومی 250هزار دلاری پرینت شده توسط پرینتر 3 بعدی – بخش دوم

در ادامه مقاله کیت های آناتومی 250هزار دلاری پرینت شده توسط پرینتر 3 بعدی – بخش اول همانطوریکه McMenamin به ABC توضیح می دهد: “بسیاری از انسان ها فکر می کنند که به دست آوردن اجساد انسان ها حقیقتا سخت است. اما در حقیقت این گونه نیست. مردم عادی در واقع در بخشیدن اعضای بدن برای تحقیق و پژوهش  وتکنولوژی پزشکی بسیار سخاوتمند هستند، پس این مشکل واقعی نیست. در واقع مشکل هزینه ای است که بایستی برای تکنولوژی و امکانات به دست آوردن اعضای بدن استفاده کرد، آن را با مواد نگهداری کرد و سپس انبار کرد و سپس برای کالبد شکافی بررسی کرد، امکاناتی که مورد نیاز می باشد و همپنین مدارک دولتی بسیار هزینه بر است. و این سبب می شود که تمام دانشگاه ها و مراکز آموزشی پزشکی به این سمت تمایل پیدا نکنند، یا از پس هزینه های آن بر نیایند. این نقطه ای است که ما امیدواریم که از این کپی ها بشود بیشترین استفاده را کرد.”

کیت های آناتومیکی ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی، دیروز به دانشجویان مرکز درمانی محلی Monash در Churchill، جاییکه 90 دانشجوی سال اولی از این پس به مدل های پلاستیکی دسترسی دارند، ارایه شد. پیش تر، دانشجویان می بایستی هرچند هفته یکبار به کمپ های دانشگاه Clayton رفته تا بتوانند به امکانات و نمونه های آموزشی پزشکی دسترسی پیدا کنند، اما اکنون دیگر آنها می توانند آناتومی بدن انسان را با جزییات در محل خود بیاموزند.

در حقیقت، مدل های پزشکی تولید شده توسط چاپگر سه بعدی می توانند برتری های نسبی نیز نسبت به اجساد واقعی داشته باشند. در تحقیقی که توسط McMenamin و تیمش انجام شد، آنها دریافتند که دانشجویان هنگامی که از مدل های پلاستیکی تولید شده توسط پرینتر سه بعدی استفاده می کردند، بسیاری بیشتر فعال شده و با مدل ها کار می کردند نسبت به زمانی که از جسد واقعی استفاده کنند. McMenamin افزود: “آنها با نمونه های تولید شده تردید نمی کنند، مستقیما ماکت را بر میدارند، بررسی می کنند. آنها در این حالت به سادگی یک ماکت دست یا لگن را به سادگی در دست می گیرند.”

کیت های آناتومی 250هزار دلاری پرینت شده توسط پرینتر 3 بعدی - بخش دوم

این کیت ها که نزدیک به 250 هزار دلار ارزش دارند، تقریبا زمان زیادی می برد تا تولید شود، به طور مثال یک دست تقریبا 4 سال به طول می انجامد تا تولید شود. و اجزای بزرگتر حتی ممکن است یک هفته به طول انجامد تا تولید شود. نسبت به اینکه کیفیت کیت تولید شده چگونه باشد و اینکه چقدر واقعی به نظر می رسند، این زمان متغیر می باشد. بعلاوه، کیت های تولید شده توسط پرینتر سه بعدی، به صورت اقتصادی در درسترس می باشند و از سوی مدارس و مراکز سراسر جهان، توجه خاصی را به خود معطوف کرده است.

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *