Search
Close this search box.

کاربرد اسکن سه بعدی در پرینت سه بعدی با روش فتوگرامتری

فتوگرامتری باعث آسان‌تر شدن پرینت سه‌بعدی می‌شود. با استفاده از یک سری عکس‌ها، Meshmixer و Meshlab می‌توان بلندترین مجسمه‌ها و ساختمان‌ها را به یک ماکت کاهش دهد به‌طوری‌که می‌توانید آن را در کف دست خود نگه‌دارید. بیایید کشف کنیم چگونگی این کار انجام می‌شود.

مدل‌سازی سه‌بعدی می‌تواند خیلی آسانی یا خیلی سخت همان‌طور که شما می‌خواهید باشد. گزینه‌هایی در نرم‌افزارهای حرفه‌ای وجود دارد که به شما اجازه  می‌دهد تا مدل‌های مهندسی را به‌طور استادانه‌ای از طرح‌های دو­بعدی ایجاد کنید. یا شما می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگان در مهندسی معکوس یا جایگزین کردن  قطعات خانگی شکسته استفاده کنید.

اگر شما هیچ تجربه مدل‌سازی سه‌بعدی و هیچ تجربه مهندسی ندارید، فتوگرامتری یک گزینه عالی برای این کار می‌باشد.

فتوگرامتری فرآیند جمع‌آوری یک سری از نقاط در فضا از یک سری عکس است. هنگامی‌که این فرایند اسکن به پرینت سه‌بعدی اعمال می‌شود، استفاده از این تکنولوژی ساده‌ترین راه برای تولید پرینت سه‌بعدی است. در ابتدا یک سری عکس از جسم از هر زاویه که می‌توانید، بگیرید. سپس شما باید این عکس‌ها را به یک نرم‌افزار مانند AutoDesk 123D Catch یا نرم‌افزار مشابه دیگر وارد کنید. پس از انجام این کار، نرم‌افزار می‌تواند به شما یک فایل obj یا stl دهد، که می‌توانید از آن‌ها برای پرینت سه‌بعدی استفاده کنید.

اگرچه بیشتر فتوگرامتری به‌خوبی در نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی کار می‌کند،اما معمولاً با خطاهای اضافی که نیاز به کمی تمیز کردن دارد همراه است که در این آموزش درجایی مناسب آمده است. ما شما را از طریق فرایند تمیز کردن اسکن سه‌بعدی‌تان از فتوگرامتری همراهی خواهیم کرد به‌طوری‌که آن آماده پرینت سه‌بعدی شود.

در اینجا فهرستی از آنچه ما در این مقاله آموزشی پوشش می‌دهیم، آمده است:

– فایل خیلی بزرگ

– اصلاح سطوح

– ایجاد پوسته

– پایه موردنیاز

کاهش تعداد چندضلعی‌ها در مش باعث کاهش اندازه فایل برای پرینت سه‌بعدی خواهد شد.

 مش چندضلعی مجموعه‌ای از رئوس، لبه‌ها و سطوح است که شکل یک شی در مدل‌سازی سه‌بعدی را تعریف می‌کند. در اینجا یک تصویر از تمام قطعات از مدل مش شکسته نشان داده‌شده است.

کاربرد اسکن سه بعدی در پرینت سه بعدی با روش فتوگرامتری

چندضلعی‌ها ترکیبی از رئوس، لبه‌ها و سطوح هستند که با کاهش رئوس و لبه‌ها، سطوح کاهش می‌یابد و درنتیجه تعداد چندضلعی‌ها کاهش خواهد یافت. در فرآیند فتوگرامتری، نرم‌افزار رئوس را بر اساس مجموعه‌ای از عکس‌ها ترسیم می‌کند و اغلب آن، رویه‌های نامطلوب زیادی را پیرامون شی ترسیم می‌کند. ما این کار را نویز پس‌زمینه می‌نامیم. اگر می‌خواهید مجسمه‌ای را در وسط باغچه قرار دهید، مسلماً مجموعه‌ی عکس‌های شما، باغچه را در پس‌زمینه دارا می­باشند. این بدین معنی است که درختان، تیغه‌های علف و برگ‌ها می‌توانند به‌صورت مجموعه‌ای از چندضلعی‌ها در مدل سه‌بعدی شما باشند.

MeshMixer-3d-print-3d-scan-02

چه‌کاری برای حل این مشکل می‌توانیم انجام دهیم؟ می‌توانیم با کاهش دادن اندازه مدل سه‌بعدی با استفاده از MeshLab با حذف پس‌زمینه باغچه و تنها جدا کردن مجسمه از عکس این مشکل را برطرف کرد. این کار اندازه را کاهش خواهد داد چون‌که باعث حذف چندضلعی‌های غیرضروری می‌شود. فیلم مراحل حذف پس‌زمینه را نشان می‌دهد.

کاربرد اسکن سه بعدی در پرینت سه بعدی با روش فتوگرامتری

در MeshLab ما فقط منطقه‌ای را که می‌خواهیم نگه‌داریم، انتخاب می‌کنیم سپس آن را معکوس می‌کنیم، حال هر چیزی را که نمی‌خواهیم نگه‌داریم را انتخاب می‌کنیم. سپس می‌توانیم مناطقی را که نمی‌خواهیم را حذف کنیم. اگر مایلید فیلم این فرآیند را تماشا کنید، اینجا کلیک کنید.

 

چه طور سطوح مدل سه‌بعدی و پوسته‌ی مدل خود را با استفاده از MeshMixer ایجاد کنیم؟

هنگام استفاده از یک سری از عکس‌ها برای ایجاد یک مدل سه‌بعدی، آگاه باشید که می‌تواند خطاهای بسیاری به‌طور طبیعی در پروسه وجود داشته باشد. نرم‌افزار می‌تواند گاهی اوقات رئوس را از مدل شما کاهش دهد که باعث سوراخی در پوسته مدل شما می‌شود. این معنی می‌دهد که هنگامی‌که شما آن را در وب‌سایت Sculpteo برای پرینت قرار می‌دهید، آن به‌طور اتوماتیک سوراخ را با ایجاد یک سطح مسطح می‌بندد. اگر شما یک‌شکل هندسی را پرینت می‌کنید، بارگذاری کنید آن را وب‌سایت Sculpteo و اجازه دهید به نرم‌افزار تا سوراخ را به‌طور اتوماتیک  ببندد. این کار راحت‌ترین روش برای بستن سوراخ است. بااین‌حال اگر شما یک مورد را با ویژگی خاصی یا سطوح منحنی دار پرینت می‌کنید، راهنمایی‌های ما را در فیلم زیر تماشا کنید.

تشکر خیلی زیاد از شما به خاطر تماشای تارنمای امروز ما و خواندن آموزش ما در مورد پرینت سه‌بعدی با استفاده از فتوگرامتری، ما امیدواریم که شما در آینده برای پرینت سه‌بعدی از این روش استفاده کنید.

 

منبع: +

 

لینک های مفید: سفارش اسکن سه بعدیسفارش پرینت سه بعدی

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *