Search
Close this search box.

چاپ لباس عجیب به شکل تکه های مغز با پرینتر سه بعدی

چاپ لباس عجیب به شکل تکه های مغز، با طراحی Maartje Dijkstra الهام گرفته از فشن دوره 1850 میلادی توسط پرینتر سه بعدی چاپ شد.

تولید توسط پرینتر 3 بعدی، به صورت مستمر و توسعه یافته به صورت ابزاری قانونی برای طراحان مد استفاده می شود، و ما تا کنون نمونه های بسیار شگفت آوری را مشاهده کرده ایم. چند روز پیش، یک دانش آموز بریتانیایی مد، لباس مورد نظر خود را به نمایش گذاشت. در بیشتر مواقع، وقتی که ماهیت تکنولوژی هنر با مد ادغام می شود، نتیجه فوق العاده، کمی با ماهیت طبیعت وحشی، متناسب برای آینده و کاملا جدا از هرچیزی که در گذشته طراحی شده، است. اما هنگامی که او لباس مورد نظر خود را با تکه های مغز طراحی کرد، Maartje Dijkstra، این طراح آلمانی، از سمت دیگر این طیف الهام گرفته است: از لباس های سنتی که در ناحیه Groningen در طول سال های 1850 میلادی استفاده می شده است.

Maartje Dijkstra، یک طراح مد آلمانی است که در Rotterdam کار می کند. از سال 2007، او بر روی فشن و طراحی لباس مدنظر خود فعالیت کرده است، و شهرتی را در زمینه ی طراحی های خاص، مفهومی و لباس های دست ساز و متعلقات لباس و بدلیجات برای خود رقم زده است. در این راستا، تکنولوژی معمولا نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و او به صورت اختصاصی تاکنون در کارش از پرینتر 3 بعدی استفاده کرده است. این در حالی است که او معمولا این دستاورد را با دست سازی مخلوط کرده و یک مفهوم جدید و منحصر به فردی را می سازد. این دستاورد در Brain drain (بارش مغزی) بسیار واضح می باشد ،که بخشی از نمایشگاهی است که “ادغام تکنولوژی و فشن در لباس Groninger ” نامیده می شود. و تا کنون، Dijkstra، الهام خود را از  قرن 19 میلادی گرفته و آن را اینگونه معرفی می کند: “لباس Groninger و مد دهه ی 1850، به عنوان الهامی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.”

چاپ لباس عجیب به شکل تکه های مغز با پرینتر سه بعدی

با وجود اینکه این چارچوب سنتی ممکن است در ابتدا واضح نباشد، اما در حقیقت در پوسته ی طلایی اش که لباس را می پوشاند کاملا مشخص است. تمام این مفهوم از گوشواره های طلایی رنگی که بسیار در بین آلمانی های شمالی ناحیه ی Groningen در دهه ی 1850 میلادی معروف بوده است، گرفته شده.اما Dijkstra، نیز تمام تلاش خود را کرده تا آن را تا جایی که امکان دارد با تکنولوژی بالا بسازد. همه ی پوسته ها به موتور ها و LED های بسیار متصل شده اند که مانند یک Stroboscope حرکت کرده و چشمک می زد.

حرکت این پوسته توسط یک ریتم سیاه و الکترونیکی، مشخص شده و همچنین نشانگر ارتباط به فرهنگ سنتی Groninger می باشد. صدای ضربان الکتریکی، ترکیب اصوات دریا و صدای حفاری در یک کلیسای قدیمی آلمانی،- که در کلیساهای هلند شمالی مرسوم است- بوده و کارگران منطقه ی Groningen را انعکاس می دهد.این موسیقی متن شوم توسط Newk ساخته شده است، و بخش های فنی آن با همکاری هنرمندان تکنولوژی Neon  و Landa توسعه یافته است.

اما لباس بدون پرینتر 3 بعدی، قابل ساخت نیست. لباس به خودی خود شامل 2 لایه ی متفاوت می باشد، هر دو لایه با یکدیگر یک موضوع را در بر می گیرد. بخش سیاه رنگ آن، به طور کامل توسط پرینتر 3 بعدی با استفاده از قلم 3doodler ساخته شده است، تا استخوان بندی خارجی یک جنبنده را شکل دهد. قطعات کوچک زیادی توسط پلی استر و ابریشم سیاه رنگ متصل شده اند.

صفحه های طلایی رنگ نیز واضح است که توسط پرینتر 3 بعدی چاپ شده است، نه با دست. Dijkstra آنها را با Vincent Mensink با هم طراحی کرده است و سپس توسط پرینتر 3 بعدی با استفاده از فیلامنت نایلونی سرویس پرنتر 3 بعدی Oceanz تولید کرده است. قطعات سپس متعاقبا با رنگ طلایی مخصوصی اسپری شدند.

چاپ لباس عجیب به شکل تکه های مغز با پرینتر سه بعدی

به لطف خدمات پرینتر 3 بعدی Oceanz، این صفحات نرم، این امکان را به لباس می دهد تا تمامی قطعات را به یکدیگر وصل کند. نیمه شفاف بودن این صفحات باعث می شود تا LED های درون آن یک اثر زیبای فوق العاده را وقتی روشن می شود، به نمایش بگذارد و موزیک و ریتم الکترونیکی بسیار خاصی را نیز به همراه داشته باشد. طراحش همچنین می گوید: “موتورهای رباتیک یک طراحی خاصی را می دهد که احساس حیوان گونه داشته و این حس که نفس می کشد، نفس را از بینی داخل داده و آن را به جهان بر می گرداند.”

نتیجه ی نهایی ممکن است کاملا راحت به نظر نرسد، اما باعث می شود تا پرینترهای سه بعدی وارد دنیای مد شود.

 

 

منبع: + / ترجمه اختصاصی از پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *