Search
Close this search box.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی دوستدار محیط زیست

Bio-inspiration، یک Start up برلینی که به صورت تخصصی در زمینه ی همزیستی با محیط زیست و مواد پرینت 3بعدی می باشد، اعلام کرده است که فیلامنت WilowFlex که یک فیلامنت زیست سازگار است در اندازه های 2.85 میلیمتر موجود می باشد. مواد اولیه پرینتر سه بعدی بزرگتر به صورت طبیعی در 3 رنگ موجود خواهد شد: زغالی، قرمز و طبیعی.

سال گذشته Bioinspiration توانست یک کمپین موفق Kickstarter را برای فیلامنت پرینتر 3 بعدی WillowFlex راه اندازی کند، و تقریبا 13،000 پوند در هروعده گردآوری نماید. هنگامی که این کمپین به پایان خود نزدیک شد، شرکت چندین ماه را صرف آماده سازی و ارسال سفارش ها کرد و آخرین سفارشات در فوریه 2016 ارسال شد. تیم Bioinspiration، که متشکل ازBrian Crotty  و Thorsten Perl است، فیلامنت 2.85 میلی متری این فیلامنت زیست سازگار و منعطف را فراهم کرده اند، تا به کاربران پرینترهای مختلف اکسترودر این امکان را بدهند تا بتوانند به مواد دست بزنند.

bioinspiration-releases-285-version-eco-friendly-willowflex-3d-printing-filament-3

هنگامی که آنها در سال 2014 Bioinspiration را شکل دادند، Crotty  و Perl، می خواستند تا یک فیلامنت 3 بعدی را ایجاد کنند که زیست سازگار، امن و یکتا باشد. آنها توانستند با کمپین موفقی که راه اندازی کردند به این هدف سه منظوره خود دست یابند و مواد پرینتر 3 بعدی غیر سمی را تولید کنند که در پایان چرخه ی حیات آن وسیله به صورت طبیعی تجزیه می شود.

چندین ماه گذشته است و در حال حاضر یک اصل چهارمی را به فلسفه ی خود اضافه کرده است: سازگاری. معرفی فیلامنت های رنج 2.85 میلیمتر، سازگاری با پرینترهایی  که 2.85 میلیمتر استفاده می کند را بیان می کند. یکی از شرکای تجاری Bioinspiration حتی متوجه شده است که چگونه یک مواد اولیه پرینتر سه بعدی منعطف را بر روی اکسترودر Bowden پرینت کند.

bioinspiration-releases-285-version-eco-friendly-willowflex-3d-printing-filament-2

bioinspiration-releases-285-version-eco-friendly-willowflex-3d-printing-filament-6

با وجود اینکه بسیاری از مصرف کنندگان علاقه دارند تا از فیلامنت های زیست سازگار استفاده کنند تا PLA یا ABS، بسیاری از آنها مشکوک هستند که آیا این مواد می توانند به اندازه ی کافی برای پرینت های مهم، مستحکم و قوی باشد. Bioinspiration می خواستند با تولید فیلامنتی که برای محیط زیست مناسب است و برای مصرف کنندگان نیز مستحکم و قوی، نشان دهد که اشتباه می کند. WilowFlex از نشاسته غیر GMO ساخته شده است، و قابلیت زیست سازگاری 90% در 6 ماه را دارد. اما با وجود ویژگی های زیست سازگاری که دارد، مواد تشکیل دهنده ی آن، یکپارچگی ساختارش را در دمای 105 درجه سانتیگراد نگاه داشته و در دمای 15- سانتیگراد نیز همچنان منعطف می باشد، و جزو سبک ترین مواد جهان می باشد.

bioinspiration-releases-285-version-eco-friendly-willowflex-3d-printing-filament-4

آیا در مورد اینکه چگونه این فیلامنت زیست سازگاری بالایی داشته و کیفیت پرینت، آن کنجکاو هستید؟ سال گذشته، BioInspiration این اسباب بازی های جنگ ستارگان را با پرینتر 3 بعدی تولید کرد تا انتشار The Force Awakens را هنگامی که WilowFlex را منتشر می کرد جشن بگیرد. هر مدل، توسط فیلامنت WilowFlex چاپ شده است و سپس با رنگ های زیست سازگار رنگ شده است.

اولین 120 رول فیلامنت WilowFlex با اندازه ی 2.85 میلیمتر برای 9 ژون ارسال می شود. مشتریانی که فیلامنت 2.85 را خریداری می کنند می توانند از بین 3 رنگ ذغالی، قرمز و طبیعی انتخاب کنند و مشتریانی که از سایز 1.75 میلیمتر استفاده می کنند، می توانند از بین 10 رنگ انتخاب کنند. موارد WiloFlex از طریق فروشگاه های آنلاین BioInspiration یا دیگر فروشندگان مختلف بین المللی قابل خرید است.

 

منبع: + / ترجمه اختصاصی از شرکت پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *