Search
Close this search box.

جایگاه پرینتر 3 بعدی در دنیا کجاست؟ (بخش دوم)

در این مقاله به موضوع “جایگاه پرینتر 3 بعدی در دنیا کجاست؟” می پردازیم. و با تمرکز بروی کشورهای آسیایی و اروپایی بررسی مینماییم.

 

سرمایه گذاری پرینتر سه بعدی در آسیا

باتوجه به شرکت های مشابه، هزینه های پرینتر 3 بعدی در آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن در یک نرخ ترکیبی رشد سالانه 23% (CAGR) از 1.5 بیلیون دلار به 4.3 بیلیون دلار تا 2019 خواهد رسید.

در ژاپن با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2014، 4 بیلیون ین (38.6 میلیون دلار) برای پروژه های ملی مختلف پرینتر سه بعدی سرمایه گذاری شد. 80 درصد این سرمایه گذاری به منظور تحقیق و توسعه پروژه های پرینتر سه بعدی که قابلیت تولید محصولات مصرفی در زمینه ی فلز برای نیازهای صنعتی را داشته باشد، هدف گذاری شده است.

15% دیگر برای توسعه صنعت فوق دقیق تکنولوژی پرینتر سه بعدی، که شامل رسوب گذاری ماده مذاب (FDM)، لیزر انتخابی سخت (SLS) و همچنین تکنولوژی برای پس پردازش و بازیافت پودر می باشد. مابقی نیز برای توسعه وسایل اندازه گیری پرینتر سه بعدی و نرم افزار پردازش تصویر آن استفاده می شود.

در کره جنوبی، شورای توسعه صنعت پرینتر سه بعدی، پروژه ای را تعریف کرده است که تا سال 2020، 10 میلیون خلاق و تولید کننده را آموزش دهند. این ایده به دلیل اعلامیه ماه آوریل که دولت 2.3 بیلیون وان (2.3 میلیون دلار) در تجهیزات پرینتر سه بعدی و تسهیلات آن سرمایه گذاری خواهد کرد تا کمپانی ها برنامه های آموزشی برای کارمندان خود برنامه ریزی کنند، مطرح شد.

 

شرکت ها در زمینه پرینتر سه بعدی سرمایه گذاری می کنند

سرمایه گذاری در زمینه ی پرینتر سه بعدی در سراسر جهان در حال افزایش است. کمپانی آمریکایی جنرال الکتریک بیان کرده است که 3.5 بیلیون دلار برای تجهیزات جدید در 5 سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد تا قطعات حرفه ای را با استفاده از تکنولوژی تولید افزایشی، تولید کند. Alcoa، سومین کمپانی بزرگ آلومینیوم در آمریکا 60 میلیون دلار را به منظور ایجاد یک مرکز تخصصی تولید تکنیک های حرفه ای و مواد اولیه پرینتر سه بعدی، هزینه خواهد کرد.

در حال برنامه ریزی است که یک مجموعه کارخانه پرینتر 3 بعدی در حوزه ی حرفه ای با هزینه سرمایه گذاری بالا بین 400 تا 450 میلیون دلار تا پایان سال 2016 ایجاد کند‎.

کمپانی های اروپایی نیز در این مسیر در حال حرکت هستند. کمپانی سوئدی زیمنس یک مجموعه تولیدی افزایشی را با ارزش 23.8 میلیون دلار باز کرد.

Strykerکارخانه آلمانی پیشرو در زمینه موتورهای هواپیما، بیش از 1 میلیارد دلار سفارش را در یک شو هوایی در دست گرفت و پرینتر سه بعدی در این زمینه آینده را در دست دارد.

فورد، لاکهید مارتین (LMT)، ایرباس (EADSY) ناسا، تکنولوژی آمریکا (UTX)، PRATT 7 Whitney و همچنین رولز رویس، استفاده کننده های بزرگ پرینتر 3 بعدی شده اند. در ژاپن، کمپانی هایی مانند Hitachi، Toshiba و Mitsubishi کمپانی هایی هستند که بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه پرینتر 3 بعدی انجام می دهند.

و شما، چه کشور یا کمپانی را دوست دارید تا در زمینه پروژه های سرمایه گذاری پرینتر 3 بعدی ببینید؟

 

ترجمه اختصاصی از شرکت پژوهشگران صنعت آرتا

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *