Search
Close this search box.

عرضه فیلامنت های فلزی در پرینترهای سه بعدی FDM

شرکت ” ریخته گری مجازی” رشته جدیدی از فیلامنت های پرینتر سه بعدی را عرضه کرده که پرینترهای FDM را به پرینتر های فلز تبدیل میکند.

شرکت های بسیار بیشتری نسبت به گذشته، در حال خرید پرینترهای سه بعدی فلزات هستند تا با استفاده از آن قطعات نمونه سازی اولیه با کیفیت، قطعات تست و نیز بسیاری قطعات قابل استفاده در صنایع را ،که به خاطر هندسه پیچیده شان، تنها با استفاده از پرینتر های سه بعدی قابل ساخت هستند، تولید کنند. میانگین قیمت یک پرینتر سه بعدی فلز معمولا از چند صد هزار دلار تا بیشتر از یک میلیون دلار است که این امر، این دستگاه ها را برای بسیاری از صنایع دست نیافتنی ساخته است. اما با وجود نیاز رو به رشد صنایع برای پرینترهایی ارزان و سریع، این مورد همچنان از صنایع دور مانده است. متاسفانه به نظر می رسد که افق این دستگاه ها در آینده نزدیک چندان تغییری نخواهد کرد.

عرضه فیلامنت های فلزی در پرینترهای سه بعدی FDM

به هر حال، علم مواد راهکار جایگزینی را به صنایع پیشنهاد داده که در آن فیلامان های PLA با رشته های فلزی در پرینتر های FDM معمولی مورد استفاده قرار میگیرند. شرکت ColorFabb چندین نمونه از این فیلامان های پیشرفته را ارائه نموده است که در آنها از 40% تا 50% پودر فلزات در کنار PLAاستفاده شده است که امکان پرداخت و پولیش قطعه پرینت شده را شبیه به فلزات فراهم می کند. متاسفانه در انتهای کار، این قطعات باز هم پلاستیکی هستند و استحکام و دوام یک قطعه تمام فلزی را ندارند. کاربرد اصلی فیلامان های فلزی در مقاصد تفریحی است و در صنایع چندان کاربردی ندارند زیرا که نمیتوانند محکم تر و آسان تر از فیلامان های پلاستیکی و فیبر کربن کار شوند.

سال گذشته استارت آپی مستقر در ویسکانسین آمریکا به نام ریخته گری مجازی، محصول جدید را در Kickstarter معرفی کرد که به گفته سازندگان آن شما میتواند یک قطعه تماما فلزی را با استفاده از پرینتر های FDM معمولی و به روش عادی کار با مواد ترموپلاست، بسازید. کمپین Kickstarter آنها به سرعت مبلغ مورد نیاز خود را جمع آوری کرد و به سمت گذر از مبلغ مینینم شروع فعالیت خودT یعنی 5000 دلار ، گام برداشت. حامیان اصلی این کمپین از چند ماه پیش دریافت پاداش خود را آغاز کردند و شرکت ریخته گری مجازی نیز خرده فروشی محصولات خود را از طریق وبسایت آغاز کرده است.

سازندگان پرینتر های سه بعد برای سال ها برای پایین آوردن قیمت محصولات خود در رده قیمتی یه محصول کاربردی، با هم به رقابت پرداخته اند. قضیه برای برای فیلامنت به گونه دیگری است. به جای پایین آوردن کیفیت ماشین های گران قیمت، قابلیت های پرینتر های معمولی را در حد ماشین های گران قیمت بالا برده است. ما انتظار این را داریم که مواد اولیه سهم وسیعی از بازار نوآوری در صنعت پرینتر سه بعدی را در دست بگیرند. شرکت ما راه حلی سریع برای ساخت قطعات فلزی واقعی و مفید با استفاده از پرینتر هایی که شما از قبل داشته اید، ارائه میدهد. این ها گفته های بردلی وودز، صاحب کمپانی ریخته گری مجازی است.

3dp_filamet_process

سطح فیلامنت تقریبا شبیه سایر فیلامان های PLA است که رشته های فلزی در آنها تزریق شده است. با این وجود، محتویات پودر فلزی استفاده شده به طرز محسوسی بیشتر از سایر گزینه ها است که رشته های فیلامنت را سنگین تر و قطعه پرینت شده را بسیار بیشتر به قطعه فلزی واقعی سوق می دهد.همانند سایر فیلامنت های این رده، تنها کاری که شما باید انجام دهید، پولیش قطعه پرینت شده است که نتیجه کار هرچه بیشتر به یک قطعه فلزی شبیه می گردد. این فیلامنت از 88% پورد فلز و تنها 12% پلاستیک PLA تشکیل شده است که نتیجه آن پرداخت آسان تر این قطعه نسبت به سایر فیلامنت ها، تا رسیدن به نتیجه ای کاملا فلزی است.

علاوه بر تمامی اینها، درصد بالای پودر فلز استفاده شده در این فیلامنت ها،به قطعات پرینت شده این اجازه را می دهند که در فرآیند تبخیر و از بین بردن PLA موجود در آنها قرار بگیرند، که در آن فلزات باقیمانده به هم جوش خورده و قطعا کاملا فلزی باقی بماند. به منظور ساخت قطعه محکم فلزی، تنها کافی است که قطعه پرینت شده در یک کوره پخته شود، بنابراین PLA موجود در آن سخت و پودر فلزات باقیمانده جوش خورده و محکم می شوند.

این ماده فیلامنت تقریبا می تواند در تمام پرینتر های رومیزی موجود و حتی قلم های پرینتر سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر شرکت ریخته گری مجازی فیلامنت های 1.75 میلی متر 0.5 کیلو گرمی را با جنس PLA مس، PLA برنز و ABS برنز با قیمت 85 دلار برای هر قرقره ارائه میدهد. این شرکت هم اکنون در حال برنامه ریزی برای گسترش بازه فیلامنتهای خود و ساخت فیلامنت هایی از نقره، نیکل ، شیشه و همچنین سرامیک می باشد.شرکت ریخته مجازی همچنین در حال مشارکت با سازمان انرژی آمریکا برای امکان سنجی ساخت فیلامنت هایی با استفاده از پودر اورانیوم می باشد.

به اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *